Kommande evenemang

Det händer mycket varje vår. Också denna vår är späckad av spännande händelser. För Örebro Konstskolas del så vill vi särskilt påminna om tre viktiga saker.

Ett

Den 11 april är det vernissage på Örebro Konstskolas vårutställning. Den är i år på Örebro Konsthall och pågår till 26 april. Alla studerande på skolan deltar. Välkommen!

Två

Den 9 maj är det fest i det område i Örebro där Örebro Konstskola ligger. Då är det Grenadjärstadens gatufest kl 12.00-19.00. Massor av olika saker, de olika verksamheterna i området presenterar sig, har öppet hus och olika prova på-aktiviteter. Konstskolan har öppet hus, fika, utställning, försäljning av de studerandes konst, skaparverkstad med mera.Välkommen!

Tre

Den 13 maj öppnar en utställning med installationer i Bryggeriet i Nora. Den har titeln Hemsökt och pågår till 21 juni. Där deltar bland andra Marja-leena Sillanpää, Peter Ekström, Mona Engelbrektsson, Sebastian Eriksson, Anna Torgny, Emelie Ahlström, Emilia Collin, Clas Dahlin, Sofia Håkansson, Aline Maurin, Linda Sjödahl, Johanna de Verdier, Tobias Bradford, Elin Riis, Hanna Berg och Karina Sommarström. Välkommen!

[/av_one_full]