Frilagd. Elevutställning på Örebro Konsthall

Allt är som vanligt och som så många gånger tidigare ställer Örebro Konstskolas elever ut på Örebro Konsthall som avslutning på skolåret.

Samtidigt är nästan ingenting som vanligt och stora delar av vårterminens undervisning har varit på distans. Allmänna och existentiella frågor har plötsligt blivit konkreta och personliga. Det stora griper in i vardagen.

Hur påverkas vi av isoleringen? Hur påverkas vårt skapande? Hur påverkas människors relationer/kontakter? Hur kan tiden påverka framtiden? Vad är konstens roll i krisens tid?

Utan att egentligen ha arbetat med ett tema har tiden ändå skapat en ganska tydlig ram för årets utställning. Inom denna ram ryms många olika tekniker och förhållningssätt.

Utställningen öppnar 16 maj och pågår till 31 maj.

Se foton från utställningen: http://orebrokonstskola.se/galleri/