Schema och kurser VT 2015

exempel på vad en termin kan innehålla

Lärare våren 2015

NS=Norman Sandén, PEK=Peter Ekström, UL=Ulf Lernhammar, MLS=Marja-leena Sillanpää, PA=Petra Axelsson, JL=Jonas Liveröd, JO=Jonas Ohlsson, PS= Pär Strömberg, MB=Maria Bajt, MF=Monica Funck, SR=Stefan Rydéen, CJ=Cecilia Jansson, BM=Bo Melin, KL=Kristina Lindberg, KW=Kerstin Wagner

Förutom schemalagda lärare så kommer det ett flertal gästlärare till skolan för att ha enskilda ateljésamtal och föreläsningar.

Kurser våren 2015

Obligatoriska kurser för årskurs I (hela terminen)
Teori I, NS, PEK.(måndagar), Croquis I, UL. (måndagar), Proffs (v 13), Konstnärligt projektarbete, diverse lärare (olika mycket tid).

Obligatoriska kurser för årskurs II (hela terminen)
Croquis II, UL (en del måndagar), Teori II. NS, PEK. (måndagar), Konstnärligt projektarbete, diverse lärare (olika mycket tid).

Obligatoriskt för alla
Resa till London, (Valfri extraresa till Helsingfors), presentationer av gästlärare.

Konstnärligt projektarbete
1-årsstuderande ska under vårterminen genomföra ett nytt projektarbete utifrån samma instruktioner som de fick under hösten. En skriftlig projektbeskrivning ska vara inlämnad under första skolveckan. 2-årsstuderande avslutar sina projektarbeten som påbörjades under höstterminen och har möjlighet att göra ytterligare ett projektarbete under senare delen av våren.

Ansökningar till högskola
2-årsstuderande har möjlighet att arbeta mycket med sina ansökningar till högskola. Detta sker inom ramen för tvåornas projektarbete.
1-årsstuderande som vill söka till högskola får använda sin fritid till att genomföra detta.

Under ansökningsperioden får vi under v.8 besök av Anna Wignell, Martin Jacobson och Petra Axelsson och under v.9 Karolina Oxelväg (KKH), Josefine Cohen (Konstfack) och Alex Creutz (Umeå).

Val X (hela terminen, fredag fm)
Textival, diskussionsforum, MLS.
Prat, diskussionsforum, SR.
Sparring, diskussionsforum, CJ.

Val 8 (Vecka 1-3)
Teckning, MLS och flera gästlärare, Susanne Vollmer, Björn Brusewitz, Ulrika Linder och Lennart Mossberg.
Konstnärligt projektarbete, UL, MLS.

Val 9 (Vecka 4)
Konstnärligt projektarbete II (börjar redan v 3, fortsätter v 5-9), UL, MLS.
Proffs, PEK (obligatoriskt för ettorna).
Resa till Helsingfors, MLS, PEK, UL.
Introduktion av installationskurs (fortsätter v 16-18), MLS.

Val 10 (Vecka 5-9)
Ma, NS.
Stort måleri, UL, PS

Val 11 (Vecka 10-12)
Live, JL, JO.
Konstnärligt projektarbete, MLS mfl.
Ego, KL.

Val 12 (Vecka 13-15)
Utställning, UL.
Serier, PEK.
Land art, XX.

Val 13 (Vecka 16-18)
Screentryck, MB.
Konstnärligt projektarbete, MLS mfl.
Installation, MLS, KW.

Val 14 (Vecka 19-20)