Viktiga utställningar! Missa inte!

Den 9 maj är det vernissage på Örebro Konstskolas vårutställning där alla skolans elever deltar. Den äger rum på Örebro Konsthall på Olaigatan i Örebro. Utställningen har fått namnet Now’s the time och rektor Peter Ekström kommenterar den så här:

”Det är alltid dags. Vi lever alltid nu. Begreppet samtid är något som hela tiden flyttar sig med oss och med tiden. Vår epok inom bildkonsten kallas Samtidskonst. Kanske lider den nu mot sitt slut. Det betyder inte att samtiden upphör. Men som alltid förändras den. Vad är det som kommer efter samtidskonsten? Örebro Konstskolas elever är de blivande nya konstnärerna. Nu är det dags för dem att visa upp sig.”

Utställningen pågår till 3 juni. Den kommer att presenteras vid ett par tillfällen av några av utställarna – kolla efter datum på Örebro Konsthalls hemsida.

Den 25 april är det vernissage på en annan utställning i Örebro Konstskolas regi. Den heter Kosmisk kastrering 5.5 och har underrubriken Bryta ihop får du göra någon annanstans. Platsen är Örebro universitets konsthall. Utställningen är ett samarbete mellan en grupp elever och konstnärerna Mikael Goralski, Christer Chytreus och Joakim Forsgren och den kommer att pågå till 27 maj.

SparaSpara