Up and coming

Nu är det dags för Örebro Konstskolas elever att ställa ut på Örebro Konsthall igen. Utställningen pågår 8 maj- 26 maj.

Utställningens namn är Up and coming. Det syftar naturligtvis på den ”debutant-roll” som utställningens deltagare har. Så här skrivs det i en liten programförklaring:

”En ung person kan vara konstnärligt mogen. En äldre person kan vara en nybörjare. Nyskapande och konservatism hänger inte automatiskt ihop med ålder. I årets utställning med Örebro Konstskolas elever finns en ovanlig bredd av åldrar. Men oavsett det är alla på gång. De står liksom i startblocken – up and coming. Utställningen visar verk i blandade tekniker från skolans samtliga elever.”

Deltagare är Rio Drop, Lisa Lindén, Panagiotis Kapsaskis, Elias Randén, Lovisa Olsson, Klara Holmgren, Anette Lundkvist, Charlotte Ostritsch, Maja Nyström, Isabelle Nielsen, Johannes Nordqvist Högbom, Ann-Charlotte Svensson, Jan Hermansson, Karolina Eckervall, Christina Råhlén, Jonatan Björkman, Fanny Eriksson, Stefan Ristic, Desiree Saxevall, Annika Nygren Zenker, Anna Nordfeldt, Sara Linder, Linda Leth, Anna-Karin Boo, Tanja Lundberg, Silvia Retuerto Gutierrez, William Jernberg, Sofia Hansson, Eva Jansson, Matilda Kings, Samuel Lidskog och Tove Sävenhed.

Välkommen!